GÜNTERS

Följande Historia är baserad på en verklig händelse. Men den är smått överdriven.

Günter rockar. För 3-dje gången besökte vi denna dekadenta korvmoj. Jag, Pjjt och Nilsson var i extas i bilen. Det vattnades i munnen medans vi hörde Fredrik & Filip från bilstereon. Jeppe däremot satt tyst och nervös i vårat sällskap. Vi såg hur han skakade och svettades av upphetsning.



Väl framme gick Pjjt, Nilsson och jag själv säkert fram till kiosken.
- En raggarballe med svängdörr, Sa Pjjt med ett stort flin på munnen.
- Vart befinner sig Peruken? Frågade jag.
Mannen som vi aldrig sett förr skrattade glatt och sa att han vilade hemma. Sen slog han Pjjt över pannan och sa att här serveras ingen jävla raggarballe ska du veta din sladdriga lilla skit. Pjjt försvann ett tag med en tår i ögonvrån men han överkom de fort och tankarna på korv fick honom att lugna sig.
- Så grabbar, vad för de lov att vara? Ler den trevlige mannen bakom disken.
Efter att ha sett Pjjt´s bestraffning tog vi det i tur och ordning.
- två stycken kabanoser med tysk senap och surkål. Säger Pjjt
- ett stycke kabanos och ett stycke tysk coberham med tysk senap om det fungerar? Sa jag
- två stycken kabanoser med tysk senap och gurkmajonäs. Säger Nilsson
Jesper (som fortfranade ser orolig ut och tycker att alla beställningar lät lika) raspade fram ett.
- Jag tar samma som dom.
Mannen tittade upp på Jesper med en förstående blick skakade lite på huvudet åt att Jesper verkade smått efterbliven.

Efter att alla beställningar gjorts klara stod vi där med våra baguetter med den finaste fyllningen en person kan tänka sig. Vi satte oss i bilen och åt, och åt. Efter ca 10 minuter var jag klar med min korv. Nöjda och glada åkte vi hemåt för att avsluta denna lyckliga sammankomst med varsin nattsvart kopp kaffe och lite film för att smälta vårat äventyr.

Snipp snapp snutt så va saga slut.

Förafattare och geni Kimmy Brusewitz aka korv-Kimmy

Kommentarer
Postat av: pjjt

Hmmm... hårda ord där. Från någon som inte tog tre skedar hoihoi sås...

Du kan va sladdrig. Puss



och just det...

Kul att du vill skriva igen förresten.

2010-04-07 @ 15:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0