20 min efter lunch.

Jaha. Då sitter man här med sitt kaffe och smälter tunbrödrullen som fick äran att bli dagens lunch. Var nere på vegabarens filial i sjöstaden och åt och ville egentligen skriva något intressant om "Vegamackan" och hur den kom till... men jag har ingen aning om hur det hände. Fler och djupare efterforskningar utlovas, kanske en intervju till och med.

Jag kan i stället dela med mig av andra Vega-relaterade nyheter. Expressen (även om det är en skvallertidning förklädd till seriös journalistik, ibland inte ens det) har för en gång skull gjort något vettigt.
De har hållit en omröstning bland sina läsare om vilken Stockholms (närområden inräknat) bästa korvkiosk är, och vilka gick segrande ur striden?
Vegabaren såklart.
Enligt mig hade det varit antingen just Vega eller Günters. Vega för att de är gamla trotjänare som alltid håller måttet och alltid är glada, Günters för den helt makalösa kombinationen Kabanoss-hojhoj sås-surkål.

Men nu var det alltså vega som gick ut med fanan i topp. Länkar till deras hemsida där en kopia på artikeln finns att läsa, om än i något jobbigt format... varför centrera? va?
VEGA HAMBURGERBAR


Måste även förtälja att till kvällens tillställning kommer vi att ha en hedersgäst vid bordet. Han heter Conny och gillar travhästar... och korv.

Utförlig rapport om hur kvällen förlöper kommer under morgondagen.
/Pjjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0