Kvällens fantastiska

Jag står utanför dörren till min egen lägenhet full av förväntningar med Patrik dreglandes snett bakom. Öppnar dörren och möts av ett stort leende, en 1940tals hälsning och en pikant doft av korv.  Direkt efter jag har kommit in står jag inför ett fanastikt berg av korv.



Där står han och plckar ihop dessa härligheter. Som ni ser så var de ingen överdrift med berg av korv. När vi satt oss till rätta ner i soffan med ett bakrundsljud från datorn med How i meet your mother så tittar alla upp ser varandra djupt in i ögonen och ler.

- Nu ska de ätas! *ropas ut*

Alla börjar äta som tokar och de nästan flyger korvar över bordet. Efter 15-20 minuter börjar vi räkna av hur många korvar var och en har ätit. utav de 24 korvar som serverades. måste bara lägga till att denna blandning av korvar var 6 ostkorv, 6 rödpölse, 10 hotdogs och 2 chorizo plus tillbehör bestående av räksallad, gurkmajonäs, bostongurka, 2 sorters senap (slots och jhonnys) och självfallet ketchup.


 Så kommer vi fram till att vi två stora korvlovers Patrik och jag har tryckt i oss exakt lika mycket 2 st ostkorvar, 2 st hot dog, 1 st chorizo och 1 st rödpölse. Johan kom på Andraplats med 1st ostkorv, 1 rödpölse och 2st hotdogs. Sist och minst åt Anders som vanligt 3 st röda små stackare.

De få korvar som blev över funderar vi på att lägga in på Ebay eller kanske donera till myrornas vi har inte bestämt oss men någon nytta ska de komma till.

Men summa kardemumma: Mycket korv god korv med retro-tema... för vad är inte mer retro än varmkorv.

Tack Johan för en fantastik kväll där drömmar har gått i upfyllelse.
//Korv-Kimmy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0