Korvtisdag 7/4...

Jag sitter på bussen på väg till dagens tillställning då jag får ett samtal. Det är min vän Kimmy som beklagar sig över att han inte har hunnit hem till sitt bo ännu, jag bestämmer mig genast för att följa med min käre vän och handla de diverse ingedienser som skall komma att utgöra denna festmåltid.

Väl i bilen förklarar kimmy att han helt övergett sin orginalplan och har bytt till tunnbrödrulle. Det hade varit intressant att få se vad som bjöds innan men alla korvälskare välkommnar ju såklart tunnbrödrulle med öppna armar.

När allt väl var inhandlat och vi satt hemma i residentet blev  det att lyssna igenom Nilssons spellista på spotify, som han var mycket nöjd och stolt över.

Så tillslut var maten klar... kimmy kom rödrosig ut från köket efter allt slit och förkunnade raskt  med sin dova stämma att "Nu är festen ett faktum!" varpå alla högg in.

Förutom grillkorv av det bättre slaget bjöds det på hemlagat(inte kiosklagat) mos med creme fraiche 'chili & soltorkade tomater', en hink räksallad, gurkmajonäs, 2 sorter starksenap, ketchup, rostad lök och en sallad med rödlök.

Alla byggde sig en rejäl "byggar rulle" som sedan försvann i ett nafs för att efterföljas av en till i samma storlek.


Sedan satt vi där och jäste med en mugg bäcksvart kaffe i var mans näve... Tisdagar är bra dagar.

/Pjjt
(sista bilden ser inte så lockande ut, men den var most awesome. dåligt  ljus bara)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0