Köp inte korv på söndagar...

Jag gav mig ut på jakt efter middag vid åtta snåret i går kväll (söndag).
Vad vill man då äta såhär på veckoslutet? Korv naturligtvis,
det vill man alltid äta.
Men när man kliver in på Ica och möts direkt av en korvbrödshylla som gapar tom blir man lite stött.
Ett litet stackars skorpmjöls-torrt brödpaket låg och skräpade i ena hörnet. Vände på klacken direkt och promenerade raskt över till Coop.
Väl där inne tänker jag att nu är kvällen räddad, Coop har ett mycket stort och bra urval av korv så jag skulle nog gått hit från början.
Tomt...
Det är tomt i korvdisken...

Inte helt tomt men majoriteten av korven saknas. Var är den?
Blir lite ledsen då jag värkligen ställt in mig på korv med bröd så efter ca en kvart kommer jag fram till att det är nog lika bra att köpa sig lite prinskorv då, och lägga dem i par i bröden.
Sagt och gjort, plockar först ner ett par mjölk och en kartong ägg i korgen så att det ska se ut som jag ska laga äggröra. Annars tänker kassören säkert: vilken idiot som äter prinskorv i bröd!
Nu vet ju vi att korv går att äta hur som helst men alla är inte lika vidsynta och accepterande som vi.
Så... Mot brödet!
Tomt...
Det är tomt i brödhyllan...

Sånär som på två påsar, inte lika torra som på Ica men vadå?
Två påsar... Börjar kännas som om söndagar 20.00 är någon slags bryttid för korv med bröd. Efter åtta är det förbjudet att inneha en halv special med räksallad.
Den som ertappas med ett par kokta innanför rocken åker på dryga böter.
Skärpning nu!
Jag vill kunna äta korv dygnet runt, tror till och med att det är en
mänsklig rättighet.
/pjjt

Kommentarer
Postat av: Kimmy

De va en kostig söndag. Jag såg däremot igår på Coop att dom har extra pris på ÄKTA KABANOSER. (de vill säga små skrynkliga men upperligt goda och välsmakande små korvar. Kanske något att ta upp inför kvällens firande.



2010-02-09 @ 14:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0