Bästa frukosten någonsin!

Vilket bättre sätt finns det än att inleda dagen med en riktigt bra korvrelaterad frukost?... Inga.
Vadå? har han ätit hotelfrukost med prinskorv och äggröra på en vardag undrar ni? men nej mina vänne så är icke fallet.
Jag har ätit den godaste falukorven någonsin! kan inte minnas att jag ätit någon godare i hela mitt liv, och då var den inte ens stekt.

Till saken gör att denna falukorv kommer från ett lokalt slakteri/rökeri på Väddö som heter Musko rökeri (nej inte Muskö) och smakar helt otroligt! Är inte ofta man får äta kött som är rökt på riktigt och inte fullt med rökaromer som är tillsatta på artificiell väg.
Det känns genuint på något sätt om man får lov att vara lite "cheesy". En ring kostar iofs 100kr men för något man inte äter varje dag så är det verkligen värt det.

Jag ska försöka få Petter att inhandla en eller två ringar å korvtisdags vägnar nästa gång han är i grisslehamn, det var nämligen han som introducerade mig för denna gudars falukorv. Jag är dig evigt tacksam! kan inte vänta till man får samka den tillagad. kanske till nästa tisdag...
/Pjjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0