Världsrekord?!

Det råder delade meningar på internet om hur lång Världens längsta korv egentligen är.
Enligt mina senaste uppgifter jag lyckats skrapa fram och hört mig för, så skulle denna skapelse vara lite drygt 530 meter lång.
Man skulle kunna linda in denna godsak ett och ett halvt varv runt globen och skulle mätta ca. 3000 människor.
3000 människor tycker jag själv låter lite mesigt om jag får säga mitt. (5 tjockkorvar med räksallad tack)!

Sitter därför i undrans tider och funderar på hur vi på korvtisdag skulle kunna göra oss hörda med vår egna skapelse av jättekorven??

Ryktet säger att ett nytt världrekord nalkas, och denna gång skall måttet passera en kilometer!

Om vi bara slår våra kloka huvuden ihop (eller åtminstonde huvuden och hungriga magar), så kan vi nå enorma längder pojkar.

Låt oss satsa sirekt på en mil(!!!) lång korv!

Endast oändligheten är lång nog!




/Jommoe

Kommentarer
Postat av: Kimmy

Den ser lite blek ut. kan tänka mig att den är svår att steka. blir lixom en bit i taget. men va fan en sån korv skulle man ju kunna trycka själv.

2010-11-17 @ 11:43:02
Postat av: pjjt

eller två...

Varmkorv verkar vara japanernas svar på smörgåstårta om man får tolka bilden...

2010-11-17 @ 12:17:34
Postat av: Jimmie

Ja, de är bra finurliga de där japanerna. Men hungriga och uppfinningsrika får man ge dem!

2010-11-17 @ 13:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0