När kimmy dansar på bordet är pjjt borta

Ja visst kära vänner... nu är det snart dags för mig att resa till våra grannar i öst. Dels för att träffa kusinerna, dels för att dricka öl, men mest för att hämta hem mängder och åter mängder av finska korvar...

Man skulle kunna se mig som en svensk diplomat på uppdrag av korvtisdag att utforska den finska matkulturen (som vi alla vet består till 90% av korv och 10% karelska piroger). Jag lovar att ta mitt uppdrag på största allvar och skeppa över många intresanta korvsorter. På Lördag bär det av!
Här kommer några smakprov.


Nu har jag bara bilder på ostkorv... men det är ju den som är bäst.

/Pjjt

Kommentarer
Postat av: kimmy

Dessa beprövad klassiker behöver ju knappt representation.

2009-03-26 @ 10:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0