Metro hänger på trenden.

Efter ett antal artiklar i Dagens Nyheter om detta bejublade ämne så har även metro hängt på korvskriverierna.
Denna artikel går att finna på sidan 2 i dagens (20/3) metro.


Skönt att räddningen är just falukorv och inte en förstärkning av kronan t.ex. Tyvärr så ligger falukorven bara på en andraplats över mat som säljer bättre i dessa bråda tider. Bäst säljer bacon som har ökat med 50% medans falukorven bara ökat med 22%... Men 22% är inte fy skam det heller.

Men det är en liten detalj med denna artikel som gör mig lite konfunderad och ledsen, nämligen detta:


Jag skulle vilja tro att vi även äter korv i bra tider.
som exempel: "bara för att det är lågkonjuktur så äter vi korv, men jag skulle aldrig röra det annars. Näe... tacka vet jag oxfile"

Jag säger: Oxfile schmoxfile... Alla äter korv i alla tider (förutom veganer då). Så sluta skämmas svenska folket och gå ut ur era stugor och vifta stolt med korven (kan tolkas som det vill beroende på fantasi och läggning), ty den är räddningen ur lågkonjukturen!
Och när det blir högkonjuktur finns det mer pengar till korv. win win situation.

Alla blir glada av korv!
/Pjjt

Kommentarer
Postat av: kimmy

hahah de är så bra formulerat.

2009-03-23 @ 10:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0