Vi bygger en arme

Värvningen har börjat.

Jag sms:ade 118100 igår i brist på bättre saker att göra, de svarar ju som bekant på alla frågor som kommer deras väg.
Men vad ska man fråga då?... hmm...
Jo men självklart!
- vad är korvtisdag.blogg.se?
Svaret dröjde längre än väntat så jag skickade iväg en lite simplare fråga
- Vad är korvtisdag?

Sen pep det till i luren och där låg svaret på min första fråga en enda knapptryckning bort, med mycket stor förväntan på vad som skulle dölja sig i sms:et tryckte jag andaktsfullt på knappen...
Svaret lyder som följer:

Bloggen
http://korvtisdag.blogg.se är en blogg som diskuterar, testar och bedömer korv i olika former och färger. På denna blogg kan du även hitta massor med smaskiga recept.   

Svaret var väl ungefär som jag förväntade mig, men var är recepten? tror personligen att de på 118100 syftar på våra länkar. men vart tog svaret på den senare frågan vägen?
-Vad är korvtisdag?
tänkte inte mer på detta utan antog att de slagit ihop svaren till ett då båda frågorna kom ifrån samma nummer.
Gjorde mig i ordning för att åka hem till Kimmy på födelsedagsmiddag (ingen korv men exeptionellt god chili, måste sägas) 
Då jag åkt 4 stationer med bussen och nästan är framme vid min destination vibrerar det till i fickan och där... där ligger det... svaret på frågan: vad är korvtisdag.

En tisdag då man äter korv. vi på 118100 hoppas att det blir en nationell högtid inom en snar framtid.

Med frasen "vi på 118100 hoppas..." får man ju anta att det gäller hela företaget. Korvtisdag får fler och fler anhängare... snart är planerna på världshärravälde fullbordade om det fortsätter i den här takten.
Jag kanske borde kontakta DN härnäst, de verkar ju ha ett väldigt gott öga till korv på denna eminenta morgontidning. Och nu när man har folket på 118100 med sig så är det säkert lättare för dem att ansluta. Inte för jag vet varför men det känns som om grupptryck fungerar väldigt bra.
Korvtisdag kan i detta läge jämföras med en lavin: den går inte att stoppa, dess framfart över land och rike är oundvikligt. Svenska folkets jubel är överväldigande i öronen då regeringen förkunnar att första maj är inställd till förmån för en ny helgdag, och namnet denna helgdag bär är Korvtisdag....
/Pjjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0